När man har funderat ut och utformat företagets logotyp och eventuell slogan och man har företagets grafiska profil klar för sig och även en bild på vilken typ av profilkläder man är ute efter så är det dags att börja leta efter en lämplig leverantör som kan leverera utifrån era specifika önskemål; det finns mängder av olika leverantörer ute på marknaden som erbjuder olika sortiment och leveransvillkor och det gäller att hitta en leverantör som kan leva upp till de krav och förväntningar man har som kund på sina profilkläder, som ju faktiskt kommer att bli en del av företagets ansikte utåt.

Det finns fysiska butiker som man kan vända sig till, som säljer och levererar profilkläder med tryck utifrån kundens önskemål och behov, men det blir allt vanligare att man vänder sig till e-handelsbutiker där företagen själva kan lägga sin beställning direkt på nätet. De olika sätten att köpa sina profilkläder på har så klart både sina fördelar och nackdelar som bör vägas mot varandra.

Det blir som sagt allt vanligare att företag och föreningar väljer att beställa sina profilkläder på nätet då det kan upplevas både enklare och smidigare jämfört med en fysisk butik. Fördelen är att man lätt kan jämföra olika leverantörer både vad det gäller utbud av kläder, priser och leveranstid. Man kan i lugn och ro fundera på vad man vill ha för något, exakt vilket t-shirt man vill ha eller vilken jacka som ser ut att passa bäst utifrån ändamålet och man kan också titta på de olika färgalternativen som finns tillgängliga. Helt utan att någon säljare försöker vara med och påverka din beställning. En till fördel om man beställer på nätet är att butikerna då ofta har ett annat pris än i den fysiska butiken då många tillämpar rabatter för beställningar som är gjorda på nätet.